Showing all 5 results

Θανάσης Τριαρίδης

Θανάσης Τριαρίδης

ΘΑ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΩ

Όταν πεθάνω
οι φίλοι που θέλετε να με θυμάστε
να ξυπνάτε τις νύχτες
και να ψάχνετε στα κινητά σας αν βρέχει στην Αντίς Αμπέμπα,
αν κατεβάζει λάσπη ο χείμαρρος στο Ορφανοτροφείο της Τέσφα,
αν το κροτάλισμα της μπόρας στη λαμαρίνα
φοβίζει τον ύπνο των παιδιών.
Σε αυτήν την αναζήτηση
(και όχι σε βιβλία ή κείμενα ή λέξεις)
θα φωλιάζει η μνήμη μου.
Εκεί θα είμαι,
στο άγγιγμα του δαχτύλου σας στην οθόνη αφής σας,
και θα σας περιμένω να ξημερώσει
για να μου πείτε πως η λαμαρίνα άντεξε,
πως τα παιδιά ξυπνήσανε καλά.

10.00

Ελληνική λογοτεχνία

Αν Είσαι, Είμαι

Θανάσης Τριαρίδης

Η ιστορία του Πρόδρομου Έτρ, ενός θρυλικού Γάλλου γιατρού και αλχημιστή που συγκλονίζει την Ευρώπη ζωοδοτώντας ξύλινους Εσταυρωμένους Χριστούς από τα 1572 μ.Χ. μέχρι τον αυτοαποκεφαλισμό του στα 1586 – ή και μετά από αυτόν. Η ιστορία ενός διαδικτυακού Avatar του 21ου αιώνα (που μπορεί να είναι άνθρωπος, μπορεί και Πρόγραμμα Εξελιγμένης Προσαρμοστικότητας μέσα στον κόσμο της Σύνδεσης) με το γυναικείο όνομα “Gloria In Terra“: είναι το πρώτο Avatar το οποίο πρώτο δημιουργεί τα Artgrams, τα περίφημα Ψηφιακά Ζωντανά Λουλούδια που τρέφονται με ανθρώπινη σάρκα.

Πώς είναι δυνατόν ετούτοι οι δύο (ο Πρόδρομος Ετρ και η Gloria In Terra) να συναντηθούν και να ερωτευτούν ενώ τους χωρίζουν περισσότερα από πεντακόσια χρόνια; Πώς θα μπορέσουν να ενωθούν; Και εν τέλει τι έγινε στο Παλάτσο Φλέμπο της Βενετίας την νύχτα του Χειμερινού Ηλιοστασίου του 1596 και την αντίστοιχη νύχτα του 2017;

Μια ιστορία αγάπης “αιμορραγικής και ανεπανάληπτης”, αντιγραμμένη από το μυστικό Βιβλίο των Χλωρών Διαμαντιών.

 

7.00

Θανάσης Τριαρίδης

“Ένα ανατρεπτικό μυθιστόρημα, μία βλάσφημη ανάγνωση της Καινής (και κάθε άλλης) Διαθήκης, ένα ασθματικό κείμενο για τον έρωτα, τον πόθο, τη θρησκεία, την εξουσία, τους θαλάμους αερίων και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, την τέχνη και την ποίηση της ζωής, το σεξ και την ηδονή, γραμμένο με μία γλώσσα που προκαλεί, ξαφνιάζει και αναστατώνει”. Κυριάκος Αθανασιάδης

(αφήγηση χωρισμένη σε πρόλογο, τριάντα τρία βιβλία και σύνοψη)

Πρόλογος: Μη με πιστεύετε

1. Τα μελένια λεμόνια

2. Ιδού, λοιπόν, το μαύρο γάλα

3. Ιδού, λοιπόν, το κόκκινο ρόδι

4. Το σφαγμένο βόδι

5. Η Αιματοβαμμένη – μια ανάγκη

6. Η ξεριζωμένη καρδιά

7. Οι λίστες

8. Το Πιστεύω έτσι όπως το είπαμε ένα δειλινό στο Μικρό Ρέμα

9. Σενάριο – ή κλωστήριο νυχτερινής ανάπαυλας

10. Η ετοιμασία της αγάπης ή αλλιώς μια αστραπή μέσα στη νύχτα

11. Όνειρο

12. Οι αφηνιασμένες καραμέλες

13. Wstavać ή το τέλος της αγάπης μας

14. Ο τρελός με τα κουδούνια

15. Το παράφορο αίμα

16. Paradiso terrestre;

17. Paradiso terrestre

18. Γιατί;

19. Νυχτερινή περίπολος ή -αλλιώς- σφάξτε, σφάξτε, σφάξτε

20. Χύμηξαν τα κορίτσια

21. Ο Συμεών ή η γκάβλα των απελπισμένων

22. Ο Λάζαρος ή μη με γυρίζεις

23. Ο φιλημένος Ιεροεξεταστής

24. Η αγάπη της διαβολοφιλημένης και του Αρκάντζελο

25. Η απαγορευμένη πείνα

26. Η απαγορευμένη δίψα

27. Φωτιά στη χωματερή των Λιοσίων

28. Το ξεκόκαλο

29. Τα δεκατρία ριζικά

30. Γκάβλα, γκάβλα, γκάβλα

31. Ο σπορέας του πυρετού

32. Φτουκαιβγαίνω

33. Βγαίνω;

 

17.91

Θανάσης Τριαρίδης

Όταν τη νύχτα

σκύβω στο κρεββάτι σου και σε σκεπάζω,

εύχομαι σχεδόν αντανακλαστικά

αυτό που εύχονται οι μπαμπάδες εδώ και χιλιάδες χρόνια,

να είσαι γερή, να μεγαλώσεις – αυτό μονάχα.

Και ορκίζομαι, πως ετούτη η ευχή μου αρκεί,

τίποτε άλλο δεν θα τολμούσα να ζητήσω.

 

7.00

Θανάσης Τριαρίδης

“Κάθε φορά που αρχίζω να μιλάω για το Άουσβιτς (σωστότερα: για το Ολοκαύτωμα που συντομογραφούμε με τη λέξη Άουσβιτς) ξεκινάω με την ίδια μαρτυρία που έρχεται από τον Πρίμο Λέβι. Το φθινόπωρο του 1943 μοιράστηκαν από τις ναζιστικές αρχές κατοχής στον γερμανόφωνο πληθυσμό γύρω από το Άουσβιτς σαράντα χιλιάδες ζευγάρια παιδικά παπούτσια. (Τα παιδικά παπούτσια ήταν έτσι κι αλλιώς δυσεύρετο είδος στον Μεσοπόλεμο, πόσο μάλλον σε περίοδο πολέμου – και γι’ αυτό ήταν πάγια πρακτική τα χρησιμοποιημένα παπούτσια ενός παιδιού που μεγάλωνε να φοριούνται από ένα άλλο.) Προσήλθαν σαράντα χιλιάδες γονείς, γράφτηκαν στη λίστα διάθεσης, πήραν τα παπούτσια για τα παιδιά τους. Κανένας δεν ρώτησε: “Μα από πού ήρθαν τόσα παιδικά παπούτσια;”

Το περιστατικό αυτό δεν είναι μια παράπλευρη ιστορία γύρω από την τραγωδία του Άουσβιτς. Το γεγονός αυτό είναι το Άουσβιτς. Το Άουσβιτς είναι η απουσία της ερώτησης για τα σώματα (τα ζωντανά σώματα, τα παλλόμενα σώματα, τα τρεμάμενα σώματα) που κάποτε φόρεσαν τα παπούτσια. Το Άουσβιτς είναι η απουσία της ερώτησης.

Το βιβλίο αυτό (που συγκεντρώνει κείμενα μιας εικοσαετίας) καταγράφει, μέσα από μια ακολουθία επιχειρημάτων και συνδέσεων, τη βασική ερμηνευτική θέση του Θανάση Τριαρίδη για το Ολοκαύτωμα, αυτήν που δηλώνει και ο τίτλος του βιβλίου. Πως το Άουσβιτς το κάναμε εμείς (η ανέκφραστη πλειοψηφία των κοινωνιών της Δύσης, η σιωπηλή πλειοψηφία) – και θα το ξανακάνουμε εμείς. Πως τα τρένα που ξεκίνησαν για το Άουσβιτς τα φορτώσαμε εμείς – και θα τα ξαναφορτώσουμε εμείς. Πως το παράγγελμα Wstawac το προφέραμε εμείς – και θα το ξαναπροφέρουμε εμείς. Πως την επόμενη φορά, όταν τα θύματα θα είναι χοντροί / αδύνατοι / ξανθοί / μελαχρινοί / μετανάστες / φτωχοί / άρρωστοι / όποιοι άλλοι (πάντοτε “απειλητικά επικίνδυνοι”), εμείς (η κοινωνική πλειοψηφία, η πλειονότητα) θα είμαστε και πάλι οι θύτες.

 

15.00